tisdag 24 maj 2011

Mina skinproblems -svar på fråga!

Tänkte nu besvara en fråga som jag ser att jag fått här på bloggen, alltid kul med frågor! Funderade först på att svara i kommentarsrutan, men kan ju lika gärna slänga upp ett inlägg tänkte jag ;)

Anonym sa...
Hej, lite nyfiken vad du har för hudproblem ? och vadå för solkräm ? någon bra ?

Hello!
Mina hudproblem har varierat lite under åren som gått, men man kan väl iallafall säga att jag har problem med främst fet hy (med en del torra partier) och vissa orenheter. Hudterapeuter jag pratat med beskriver min hy som känslig med små trånga porer som lätt blir igentäppta. -Därför bör jag helst inte klämma finnar, pormaskar och dylikt på egen hand! Har även märkt att min hy har lätt för att bli röd och irriterad och att det ofta blir märken då jag vart där och pillat med fingrarna.

Lider INTE av den typiska aknen med böldliknande utslag som läker med ärrbildning -därav varför jag inte kontaktat en hudläkare. Men jag kanske borde gjort det ändå? Problemen sitter inte bara inte ansiktet utan även på bröstet och på skuldrorna. Har klämt och tryckt alldeles för mycket genom åren, vilket jag får ångra idag med vissa troligen bestående ärr och märken. Men det är en stress i sig att det bara ploppar upp nya orenheter hela tiden, så istället för att låta dom vara är jag framme med fingrarna och nyper! -Vilket oftast bara gör det ännu värre, och mig i sin tur ännu mer stressad...Dessutom täpper foundation och puder igen porerna som vi alla vet, men jag använder det ändå för att täcka över problemen. Det hela blir till en ond cirkel..Men med avancerad hudvård hoppas jag på en klar förbättring :)

Angående solkrämen Mene & moy facial sunscreen spf 30 som den heter, vet jag inte mycket om den förutom att den verkar återfuktande på huden och inte är så fet som många andra av dom vanliga solkrämerna du hittar på typ ICA kan vara. Blev rekommenderad denna av hudterapeuten när jag berättade om mina problem och jag får be en stilla bön om att den håller vad den lovar för dom 600 riksdaler jag la ut för den ;) Lär väl visa sig om den är bra eller inte när jag åker till Cypern om 2 veckor :)

Långt svar men det gjorde mig ingenting då jag tycker det är roligt att svara på frågor! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar