onsdag 1 februari 2012

Summer beach '12 project

1 februari kändes som en bra dag att ta tag i detta. Börja från ruta ett liksom, det gillar jag!

Kost, sömn och träning är dom tre stora byggstenarna som jag ska försöka jobba hårt med. Det kommer inte bli perfekt nu från början, men jag ska verkligen jobba på det, promise!

Målet är såklart en hälsosammare livsstil och att komma i form, både kroppsligt och mentalt. En stark kropp och ett stresståligt psyke eftersträvar jag.

Gärna tajta till mig lite till den kropp ja känner igen mig i :P

Jag ska ta kontakt med nån kunnig (på gymmet da) för lite rådgivning om kost&träning. Känns som att jag vet på ett ungefär hur man ska äta och träna, men vill jag nå allra bästa resultat så behöver jag kanske brainstorma med ett proffs? Lite råd är alltid bra!

Har aldrig 'bantat' på riktigt och vet egentligen inte hur man gör. -Att svälta sig till orkeslöshet och pisshumör är inget alternativ!- Hur ska man då orka hålla igång med jobb och träning liksom?

Detta känns så 'inte jag' egentligen eftersom jag sällan tänkt på vad jag stoppar i mig och aldrig haft direkta 'förbud'...alltså jag är helt enkelt inte en sån eftersom jag tycker ett sånt liv verkar så förbannat tråkigt! Att aldrig få unna sig något, bara leva med förbud och regler. Har aldrig behövt brytt mig om det heller för att vara helt ärlig.

Men nu skriker min kropp (och knopp!) efter förändring och det känns så bra att börja JUST NU!

Försöker peppa mig själv. Och som sagt; jag jobbar på det!

Jag tänker absolut inte stressa mig fram, det är faktiskt inte det viktigaste. Jag gör det här för att MÅ BRA, inget annat. Inte för nån annans skull, utan för min skull. Bara för min skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar