torsdag 16 februari 2012

För hjärtat pumpar utav nitroglycerin

Då var denna dagen gjord då. 7-13.30 är alldeles lämpligt såhär innan den härliga tredagars ledigheten ;)

Knatade bort till Söränget imorse men fick vända om direkt i korridoren. Fick veta att jag skulle tillbringa dagens pool-pass på Örnsköldsgården.....Där var dom snälla och allt gick bra, tycker jag..Lite virrpanna sådär på morgonkvisten, men det tillhör väl vanligheterna I guess ;) 

Men det är klart det är en aningens gruvsamt att he ut sig i vinterkylan och inte veta var man ska, speciellt utan körkort (tjatmoster!) som jag är :P Joe hade inte hunnit iväg på sin praktik iallafall så som tur var kunde jag åka snålskjuts med honom ;) höhö. En ytterst temporär lösning....JA JAG VET! Eh, jag menar..jag vet vad ni tänker. Jag måste fixa't. Funderar på om dom fortfarande känner igen mig på Thomas faktiskt x) Bara den tanken är lite ångestladdad ;P Är det förståeligt? Nä vafan ja jett skärpa till meh nu...en gång för alla. Annars kan jag ju lika gärna gå och hämta ut mina pengar därifrån och det känns ju inte heller som ett alternativ.

Nåja..

Så underbart att jag fick sova hela 6 timmar inatt förresten :) Satsade på 7, men kunde inte somna med en gång. Däckade iallafall innan midnatt och vaknade 05.59 ;P Haha låter ju inte så jävla imponerande när man tänker efter men det är det bästa jag uppnåt på väldigt, väääldigt länge ändå kan jag säga.. 

Det är ju bara sååå typiskt att alla jobbiga tankar ska dyka upp just när man ska sova. Alla måsten. Allt jag ska göra. Det finns så jävla mycket av den varan känner jag just nu. Ni skulle inte tro mig, jag lovar. Jag har bara lagt allt på hög, ungefär som den där pappershögen på skrivbordet som man aldrig orkar rensa...'En annan dag' tänker man bara...Varför?! Ingen kommer göra det åt dig om du nu tror det, pucko..

Jag har inte ens ro att ta en sak i sänder och det GÅR ju inte att fixa allt på en dag heller. Så klart blir det ingenting gjort istället, då det är enklast så. Men i längden är det förstås också ohållbart. Så vars är du, tålamodet, när man som bäst behöver dig?


Hur som haver. Sova är viktigt. Det känner man om man jämför känslan av en trött morgon och en pigg morgon. Idag kände jag mig som en ny männisch! Piggare, gladare, mer skärpt. Att leva på sparlåga funkar inte för mig, jag mår så extremt dåligt av det.

Först nu ikväll känns en powernap behövligt. Men efter jobbet var jag piggelin! Dock blir det nog ingen p. n. då mina planer för kvällen är GYMMET! Ska snart pallra mig dit tänkte jag. Men först nånting att äta och en kopp kaffe tänkte jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar