onsdag 26 oktober 2011

Lyor och sånt

Gokväll!


Idag har jag inte gjort många knop sen jag kom hem från jobbet..
Planen var ju att jag skulle ta en powernap när jag kom hem -perfekt när man slutar 13.30- men av nån anledning blidde det inte så? Istället har jag kollat upp frisörtider för färg och kanske även ett klipp på Ödlan&Brorsan innan helgen...HAHA, ahmen tjenare att det skulle finnas då, pucko ;) Kom på det liiite väl sent, kanske? Nåja, bättre lycka nästa gång..Sen så har jag även kikat på en apsnygg blus som jag funderar på att klicka hem (undrar om den hinner komma innan Lördag??? Njeee..) och kollat in lite lägenheter på Övikshem...

Mest för kul och inte för att jag inte trivs på vår nuvarande adress, men är faktiskt sugen på lite större. Är ju bra att vara på alerten när man är så kräsen på område och allt som jag är, vill jag mena. Är som lite begränsad när man bor på nedersta våningen och är ägare till en utegående katt. Två månader efter vi flyttade hit skaffade vi vår underbara lilla kurrmaskin -perfekt tyckte jag, han har ju möjlighet att gå ut och trafiken här omkring är som i ett normalt bostadsområde.  

Nu i efterhand måste jag erkänna att det inte var det mest genomtänkta val vi gjort, hade ju inte tänkt på en eventuell flytt senare och hur vi ska bära oss åt då. MEN ångrar inte att vi skaffa lillkiisen, han skänker oss så mycket glädje varje dag! <3 Men ändå, utekatt i lägenhet rekommenderar jag egentligen inte, om man nu inte vet att man ska stanna ett bra tag. Och no way att vi skulle kunna göra honom till innekatt nu, han är ju ute va-i-ett! Nä, han skulle ju deppa ihop totalt...

Hursom, nästa lägenhet vill jag som sagt ska vara större, helst en trea så vi får ett till rum. Första våningen eller allra helst markplan är också ett krav. Ett område med hyfsat lugn trafik, stan funkar inte precis...Det är egentligen dom enda kraven. Sen vore det ju förstås fint om man får ett lite större badrum så man får plats med egen tvättmaskin/torktumlare, närhet till mataffär, en riktig klädkammare och inte bara garderober och ett kök med lite fler arbetsytor, men det är inget direkt måste. Kan tänka mig nån seriös privat hyresvärd också, men haken är ju att dom oftast inte tillåter djur...

Vill helst bo i Gullänget eller Själevad också ;)
Hähä..ja nog har jag krav alltid.


Sörängetvägen i Gullänget skulle jag kunna tänka mig bland annat :) Bild från Övikshem

2 kommentarer:

  1. Den enda lösningen på dina krav är: Köp hus! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha OM jag har tänkt den tanken många gånger nu!! ;) Funkar inte riktigt ännu, Joe måste ju plugga klart och få nån form av inkomst först så det inte blir ekonmisk kris för oss, men inom ett år borde det vara kirrat så får vi se sen :)Vill vänta tills vi hittar drömhuset ;)

    SvaraRadera