torsdag 6 oktober 2011

Deep shit

4 månader sen man var i Cypern nu. Grymt saknat ställe, I can tell! Och nu i Oktober är det hela 3 år sen (!!!) vi åkte till Turkiet, jag, Joe och Terry! Det är en sån obeskrivlig känsla att lämna Sverige och anlända till nåt som känns som en helt annan värld bara några timmar senare. Att resa är att uppleva, att uppleva är att leva.

Oavsett vad 'resa' innebär för dig, så är det nåt vi alla gör, vi reser genom livets alla skeenden -med risk för att låta som snubben i Svenska Kyrkan-reklamen, haha inte så fyndigt av mig kanske..

Vi ser det goda, vi ser det hemska. Inser hur mycket otäckt det finns i denna samtidigt så vackra värld. Man är naiv och blåögd om man förutsätter alla människors handlingar är av god avsikt, men det är tråkigt att inte våga lita på folk också, då du gärna skulle vilja. Är det lätt att veta hur man ska förhålla sig till det? Endast förnuftet och magkänslan kan hjälpa dig där.

Se, upptäcka, lyssna, uttrycka, känna. Erfarenhet. Jag har alltid trott att det skulle vara jobbigt att bli äldre, men redan nu börjar jag misstänka att jag har fel. Jag är inte riktigt densamma som när jag var 16, inte som jag var vid 18, inte heller som när jag var 20, inte ens så som jag var för ett år sen. På ett positivt, ändå utvecklande sätt. Hoppas jag på, och känns det som. Jag har en del kvar att jobba på, som de flesta av oss kanske känner att vi har? -Skulle nog tro det- Men för varje litet framsteg tar min inre mognad ett glädjeskutt framåt.

Jag tror hellre att man upptäcker, erfarar och allt det där och blir den där starka 40 åringen med självkänsla, som tror på sig själv och vet vad i livet som är viktigt, än att alltid vara 20 år med samma gamla osäkra tankar om sig själv och världen.

Jag är nöjd över den jag är, men jag är glad över att det inte stannar där. Jag har ännu mycket kvar att lära.

Hmm, deep shit såhär en onsdagnatt. Inget speciellt egentligen, bara lite av mina röriga tankar som blir till ord. Ska ta å tugga tandborste och gå och knyta mig nu.

Men till saken; jag har inte lagt upp EN enda bild från Cypern eller skrivit nåt om resan! Shame on me, menar jag! Det kommer, det kommer...

På promenad i Fig Tree Bay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar