söndag 2 oktober 2011

En söndag i lugnets tecken

Jag har lärt mig uppskatta söndagar med åren, förut tyckte man bara att veckans sista dag var långsam, tråkig och grå. En dag man bara pös runt hemma i mjukisbyxor och inte hade nåt att göra ungefär. Numera gillar jag denna vilodag och jag har insett att det ALLTID finns nåt att göra, inte jämt nå roligt iofs men om man nu bums är en sån som vill göra nåt hela tiden och inte chilla i soffan så finns det alltid nåt på To do-listan..

Bara en parantes. Vad är det för fel med att bara va och inte göra nåt ibland? Personligen tycker jag att det verkar som att många vilar för lite?

Hur som haver, idag tog jag igen ALL missad sömn som jag inte fick från fredag till lördag, haha tro ja' de.. :P

Under eftermiddan' snyggade vi till balkongen lite, var ju behövligt kan jag ju säga. Köpt mig en höstblomma har jag också, hoppas den håller sig fin ett tag iallafall. Funkar ju med en kruka också även fast jag kanske hade tänkt mig en blomlåda med lite fler plantor i, men aaah... blev som tvär lat. Så ovanligt! ;)


Gårdagen var ju också mycket trevlig förresten! Den spenderades hos Thom och Helena och jag skalade räkor (och KRÄFTOR!) med skräckblandad förtjusning. Kunde gärna ha hoppat över den biten med skalet och "den ohygieniska kanalen" som Thom kallar den samt allt annat skit (?) man inte äter på dessa skaaaledjur. Men GOTT vare iallafall!

Nä hörrni, nu har jag surrat nog för stunden. På återseende..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar