tisdag 22 november 2011

Hmmm..

Soffläge med gubben vid min sida! Har nyss ätit korvstrogranoff med ris -nu blir det fortsatt lugna puckar resten av kvällen. Kurera sig and so on..
Joe spelar, och jag tänkte kanske läsa lite innan vi börjar beta av lite serier? Har alla mediciner jag kan tänkas behöva, och jag har redan hostat upp lite otrevligheter :P är piggare nu, förhoppningsvis pallar jag med arbete imorrn iallafall. Men bara om jag orkar, allt annat är ju bara dumt..


Lite tidigare ikväll när Joe fortfarande inte kommit hem, ringde det på dörrn och jag öppnade för en karl som visade en lapp där det stod att han var dövstum och ville sälja saker för att få råd med sin operation (...) men jag köpte inget, skeptisk som jag är. Om det var en bedragare eller inte kan jag förstås inte veta bombsäkert men det känns som så.."Jag har inga kontanter hemma, tyvärr" sa jag lite tankspritt (haha, som om han hade hört det om han var döv) men han verkade ändå fatta vinken 
-visst, han kanske är bra på att läsa läppar men njaaa.. Att gå runt och knacka dörr vet jag inte om det är så många dövstumma som gör heller direkt..synd om dessa om de verkligen har ett handikapp på riktigt och inte har råd men jag tror detta ändå är FAKE! Speciellt då man läst om dessa bedragare förr och karln såg liksom för likgiltig ut för att vara trovärdig..men vad vet jag, hoppas han inte lurar nån stackars sate på pengar iallafall......

3 kommentarer:

  1. You are intelligent woman :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag läste om något sådant i tidningen för ett halvt år sedan eller så...

    SvaraRadera
  3. Joråsåattehnåehmande Joe ;)

    Marina: Ja, det har väl varit en del skriverier om det tror jag, båst å passa sig...

    SvaraRadera