tisdag 17 januari 2012

När man tappat sugen

Sitter hela tiden och funderar på när mitt 'nya' nyttiga liv ska ta vid...

Träning och motion har jag inte ägnat mig åt sen innan jul, har sovit skit och inte ätit så bra alla gånger heller..har några trötta, tunga månader bakom mig. Inte bara fysiskt då. Även mentalt. Att kliva upp på morgonen har vart ett helt företag bara det. Förkylningen som kom i mellandagarna höll i sig stadigt i nån vecka och emellanåt känns det som att jag fortfarande inte är riktigt återställd, för att inte prata om bihålorna och dom där jävla sakerna i halsen..det verkar kunna sitta i hur länge som helst, halsen har ju inte vart normal på år och dar dessutom..

Är inte jättetaggad till att börja träna igen då illamående och huvudvärk så lägligt brukar komma smygande just då..

Känner dock att det vore skönt att komma in i träningsrutinerna igen och känna 'suget' efter att få röra på sig. Det kan lätt försvinna om det inte underhålls har jag fått lära mig. Det handlar tyvärr inte bara om huruvida kroppen känns "frisk" eller inte utan även vad man orkar psykiskt. Även om ens kropp egentligen skulle palla en löprunda säger hjärnan ibland nej. Vill bryta det dåliga mönstret och komma in i dom goda rutinerna igen och återskapa 'begäret' av träningen som jag mår så bra av egentligen..

Vill inte fiska medlidande eller nåt nu, bara ventilera lite tankar.


Det har inte gått framåt riktigt som jag ville, men jag ska försöka på en ny kula nu.

1 kommentar: